KİTAPLARA DAİR

Cannery Row in Monterey

Image via Wikipedia

 

Bir evde kitaplık ve kitap kokusu gibi yoktur, kitap alıp kitaplığa koymak lazım.

 

Kitaplığı olanlar bilirler, böyle karşısına geçer sırtlarına bakarsın, herbirinin okunduğu dönemlerin anıları canlanır gözünde, birini eline alır içini açarsın. Açtığın sayfadan hayaller fırlar kokuları ve sesleri ile, ki bunlar kitabı okuduğun andaki hayaller, sesler ve kokular ile karışır. Aldığın kitabı kapatıp yavaşca yerine koyarken gözün bir başkasına ilişir ” ah sen burada mıydın?” Bu sefer bunu okşar gibi alırsın eline: bu Steinbeck‘in bir romanı, Joseph Juran’ın eski antika baskılarından biri, veya 40 yıl önce babanın doğum gününde hediye ettiği ve içine not düştüğü bir kitap  olabilir.. Sonuncuyu eline almak zor gelir. Hemen yerine koyarsın. Onun hemen yanıbaşında duran taaa çocukluğundan sakladığın masal kitaplarına gözün ilişir. Kapakları sararmış, kıvrılmış, ciltli olanların cildinin üstüne sarılı kapakları yırtık olabilir…Böyle kitapların kokusu bir tuhaftır. Bunlar anne, geceleri yatmadan önce üstünde bi karış kaymakla ağzına dayanan bi bardak süt. soba, bahçede komşunun kestiği ve tam 2 saatte tencerede haşlanarak pişen tavuk, kapıdaki sokak köpeği, bekçi düdüğü, gece ayazı, mutlaka baba ile oturulan akşam yemekleri, koca bi teker gerçek kaşar, pestil, kar falan kokar.

 

Böyle çocukluktan kalmış kitaplardan ne kadar çok varsa o kadar fazla koku gelir burnuna göz gezdirirken sayfalarına. Hatta bazan Tatvan‘da Van gölü kıyısının, Ahlat‘ta gölün kenarındaki parkın ağaçlarının, Bitlis‘de pideden yağları sızan Büryan kebabının, Artvin‘de ağaçda yediğin koca kırmızı incirlerin, tozlu stabilize yolların, gerçek alabalıkların vb…bile kokusunu duyabilirsin,  yalnızca çocukken yaşadığın evin değil. Eski kokular tuhaftır, eski kitapların arasına saklanır ve sayfalarını karıştırdıkça çıkarlar. Gene ne tuhaftır ki hiç tükenmezler…Kitabı kapatınca kaybolurlar açınca geri gelirler. Eski kitaplarını usulca yerine koyarken gözüne üniversiteden kalanlar ilişir. Bak, gene oğlun ya da kızın en önem verdiğin bir ders kitabını almış ve yerine koymamıştır. Ah bu çocuklar! Kaç kere söyledin kitaplarına dokunmamalarını; hadi aldılar, yerine geri koysalar ya hemen! Bak, şu  2. sınıftaki bi hard cover ders kitabının kağıt cilt kapağını küçük oğlan ya da kız parmaklarını takıp takıp nasıl da yırttırmıştı kenarından!  4 yaşındaydı o zaman, bebek daha…Sen arkanı döndüğün anda küçücük parmağı kitabın kapağında idi..Ama şimdi kendi kitaplığı var eşek sıpasının, pek kıymetli kitapları. Sen birini okumak için alınca başına gelip ne zaman yerine koyacağını sormayı biliyor. Ne güzel öğrendi kitap okumayı. Küçük ise başka havalarda…

 

Kitaplık sahibi olmak güzeldir. Eski kitaplarınızı atmayın. Seçerek kitap alın, saklayın…

 

 

Reklamlar

About Selçuk Aytimur

Yolun yarısını geçeli çok olmakla birlikte, bana hiç öyle gelmiyor daha
Bu yazı Kitaplar içinde yayınlandı ve , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

2 Responses to KİTAPLARA DAİR

  1. muzafferabla dedi ki:

    Uzun süre ben de sizin gibi düşünüyordum, sonra herhangi birşeyi saklamak, sakladığın şeyle kurduğun ilişki beni rahatsız etti; ayrıca kitapların da sahiplerine sahip olma gibi bir huyları olduğunu düşünmeye başladım. Sonuç olarak kolilere doldurup verdim birsürü kitabı. Elimde kaynak niteliğinde az sayıda kitap tuttum. Şimdi onlardan da kurtulmayı tasarlıyorum. Hayalim bir gün bir kitapla kalıvermek :)) Zevkle okudum yazilarınızı, teşekkürler.

    • Selçuk Aytimur dedi ki:

      Hım, evet…kitaplardır bizi şekillendiren…yani okuyanları. Onlardan pek çok şey öğrendiğimiz için de doğaldır bu. Ben kitapsız bir evde yaşayamam sanırım:-)

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s