Yukka macerası

 
 
 
 
Resimde görülen Yukka’yı bir merdiven köşesinde üstünde boynunu bükmüş uzun bir yaprak demeti, susuzluktan çatlamış toprak içinde artık yan yatmış biçimde buldum. Alıp dışarı çıkardım. Saksısından söküp susuzluktan birbirine geçmiş köklerini temizledim. Artık besleyemediği boynunu bükmüş ve kurumaya başlamış yapraklarını taşıyamayan dalını kestim. Köklerinden de kurtardım ve eve getirip suya koydum. İçinde bulunduğu kavanoz balkondaki diğer yukka kardeşlerinin yanına koydum
 
Yaklaşık bir aydır her gün  suyunu değiştiriyorum. Önce alt kısmı çürüdü, bekledim, gene sertleşti, sonra gene yumuşadı. Bir jafta kadar önce 5 cm kadar yukarıdan kestim. Her gün hadi ulan, dayan, bak öbürleri seni bekliyor diye gaza getiriyorum. Nihayet bu gün sanırım iki adet noktada iki yeşil baş yarım mm kadar göründü. Gene suyunu değiştirdim tüm gövdeyi yıkadım.
 
Bekliyorum bakalım ne olacak bu çiçek?
About Selçuk Aytimur

Yolun yarısını geçeli çok olmakla birlikte, bana hiç öyle gelmiyor daha
Bu yazı Çiçekler içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

2 Responses to Yukka macerası

  1. metin uzunoğulları dedi ki:

    hocam en son durum nedir ?

    • selçuk aytimur dedi ki:

      Son durum şöyle: O odundan toplam 3 adet filiz çıktı ve üçü de 5 cm kadar büyüdü. Ancak bu sırada odun içten içe çürümeye başladı ne yazık ki; engelleyemedim. Meğer odunu asla suya koymamak, doğrudan saksıya dikmek ve normal sulamak gerekirmiş. Adam bütün suyu içine çeke çeke çürümeye başlayınca gördüm ki filizlerin de canı tehlikede, onları kopardım, bir bardağın içinde köklendirdim güzelce. Şimdi üçü de saksılarında. Yavruluk dönemlerini bu sene atlattılar artık ve hızla gelişiyorlar küçük de olsalar hala. Odunu çürütme beceriksizliğim için kendime kızıyorum hala!

Bir Cevap Yazın

