Türk Hava Yolları’na dair_2 : Komedi dünyası

Turkish Airlines A320-232 TC-JPN

Image by caribb via Flickr

Konya,  Beyşehir’deki işlerimin  tamamlanmasına doğru, 03.12.20101 tarihinde, Türk Hava Yolları‘ndan Konya İstanbul uçuşum için   24 saat kadar önce Internet‘ten on line check in yapmaya niyetlendim. İstanbul İzmir için check in yaptım ama nedense Konya İstabul uçuşu için yapamadım. Ekranda bir ikaz vardı rezervasyonumda değişiklik varmış, THY ‘nin  şu şu şu numarasını arayacakmışım. Canım sıkılarak ümitsizce aradım ekranda görünen numarayı. Saat 24:00 civarında idi.

Şen şakrak bir hanıma ulaştım robotun yönlendirmeleri ile ve derdimi anlattım.  Konuşma aşağı yukarı şöyle ilerledi ben derdimi anlattıktan sonra:

“Efendim, sizin uçuşunuzda bir değişiklik var, kabul ediyorsanız hemen yardımcı olalım”

“Ne gibi, nasıl bir değişiklik yani?

“Efendim on dakika önce inecek”

“Kim inecek? Konya’dan kalkış saati mi önce alındı on dakika?”

“Hayır efendim, on dakika önce inecek, iniş öne alındı..”

“Yani İstanbul’a mı on dakika önce inecek?”

“Evet efendim, bu değişikliği kabul ediyor musunuz?”

İşte bu noktada koptum!. Yahu sen hiç bir uçağını zamanında kaldırmayı beceremiyorsun, ama planlanandan on dakika önce inecek diye on line check ini kapattığın gibi, bir de yolcunun onayını istiyorsun. Onaylamazsam ne olacak? Uçurmayacak mısın uçağı, ya da on dakika önce indirmekten vaz mı geçeceksin? Neyse, değişikliği kabul ettiğimi söyledim, on line check in açıldı ve gerekli işlemleri yaptım.

Sonra ne oldu biliyor musunuz? 20:50 Konya İstanbul uçağı, alana İstanbul’dan zamanında gelip de indiği halde, 20:50 de kaldırmayı beceremediler bit türlü. Uçak hareket ettiğinde saat 21:00 ı geçiyordu (böylece on dakika önce inme durumu yok olmuştu!) ve İstanbul Atatürk Havalimanına indiğimizde bırakın on dakika öncesini, normal uçuş süresini bile 10-15 dakika geçmiş idik! Şimdi ben buna ne diyeyim? Laubalilik mi, yolcusu ile dalga geçmek mi, saygısızlık mı, beceriksizlik mi?

İstanbul İzmir uçağım ise 23:50 de idi. Biniş kartında gösterilen saate  107 numaralı kapıya geldim. Manzara güzel, uçak az ilerde körüğe bağlı idi. Ancak, zaman ilerledi, ilerledi ve 23:35 oldu, boarding saatini geçti yani. Ha, besbelli gecikecek gene. Bizim insanlarımız da bir tuhaf. Kapının üstündeki ekranda kalkış saati 23:50 olarak görünüyor, saat 23:45, biz hala kapının önünde beklemedeyiz, kapının hava tarafında çıtı pıtı THY li kızlar kikirdiyorlar bize dönmeden ve yolcular cama vurarak görevli kızlarla görüşüyorlar:

“Gecikme var mı, gecikme?”  Çıtır kızlar ciddi bir eda ile yanıt veriyorlar:

“Yok, yok…23:50”

Yanıtı alan “hıı gecikme yokmuş” deyip gidiyor! Koyun muyuz biz? Evet, ve kapıda bekleyen THY çıtır kızları da bunu biliyor (aynen 30.11.2010 da bizi otele götürmek için 15 kişiyi sayamayan acemi THY çocuklarının bildiği gibi! Ne acı!)

Nasıl gecikme yok ya? 23:45 de uçağın kapıların kapatmış olması gereken saatte biz hala salondayız ve THY kızları bizimle dalga geçerek 23:50 uçağında gecikme olmadığını söylüyorlar! Üstelik bunu bütün uçuşlarda yapıyorlar!  THY yöneticisi Temel Kotil bey, siz bizimle dalga mı geçiyorsunuz?

Neyse, sonunda uçağa bindik 24:30 a doğru. Yorgunluktan sızmışım, kapıdan kaçta ayrıldığımızı bilmiyorum.  Sonra gözümü pistte açtım. Pilot bir anons yapıyordu. Önümüzde bir uçak varmış, efendim bu uçak bozulmuş, onu çekeceklermiş, onu bekliyor muşuz. Bekle, bekle, bekle….Sonra bir anons daha: efendim çekiciler geliyor, pistte bekleyen uçakları teker teker geri çekecekler, başka piste gideceğiz, sonra uçacağızmış….Pliot motorları kapadı, ben de cep telefonumu açtım ki saat 01:30.  Uçağın yanından bir takım iticiler vs gidip geliyor sürekli, sonra sanırım bozulan uçak için bir merdiven arabası gitti falan. Hostesler o ünlü ikramlarını vermeye başladılar. Ben almadım. Temel Kotil bey, siz hiç o Türk usulü kısırlı falan şeyden yediniz mi uçakta? Nasıl buldunuz o mide şişiren şeyi? Sevdiniz mi? Allah size akıl fikir versin. Hava alanında deve kurban etmekle, havalı ofislerde oturup, cicili bicili kızlarla olmuyor bu işler mirim, olmuyor. Alt tarafınız dökülüyor…. İstanbul gibi bir kentin uluslararası havalimanında, bozulan bir uçağı pistten bir saatten fazla bir sürede güç bela çeken işletmeye helal olsun!

Bizim uçak tekrar hareketlendiğinde 02:00 ı geçiyordu saat.

THY için normal bir çalışma gününü izlediniz.  

Skyline’da  her ay österişli yazıların altına imza atan Temel bey, cafcaflı odanızdan çıkma fırsatınız olursa, alt tarafınıza bir bakıverin olur mu?  Dökülüyorsunuz…Vaktiniz olursa, Star Alliance üyesi THY nin yolcularını konaklattığı,  hayat kadınlarının tur attığı otelleri görüverin Aksaray‘ın karanlık sokaklarında, döküntü servislere binin ama mutlaka.

About Selçuk Aytimur

Yolun yarısını geçeli çok olmakla birlikte, bana hiç öyle gelmiyor daha
Galeri | Bu yazı Seyahat içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

2 Responses to Türk Hava Yolları’na dair_2 : Komedi dünyası

  1. Alper Günay dedi ki:

    We are Turkish Airlines We are globally false

    • ışılay özonur dedi ki:

      29 Aralıkta Çin’e giderken Aksaray dakı rezıllıgı aynen yaşadık neyın yorumunu yapayım

Bir Cevap Yazın

