Gümüşlük Güncesi 2

GümüşlüEM 2010’un 2. gününde Gümüşlük‘ün üst taraflarında (bayağı üst tarafı…) bulunan eski bir yerleşim yeri olan Karakaya’ya yürüme kararımızı uyguladık. Bu karara bir gece önce, ekip üyelerinden arkadaşımız Suna’nın Gümüşlük’te yaşayan ailesinin önerisi üzerine  (aslında Tuna ve Uta Ciner’in) varmıştık. Neye karar verdiğimizi pek bilmiyormuşuz, bunu da yolda anladık. O gece Tuna-Uta çiftinin koya bakan evinin balkonunda, İstanbul’dan gelen sınıf arkadaşım Nurgün ile diğer sınıf arkadaşımız Suna’nın ailesinin parçası gibi   hissederek yemek yedik. Bu arada işte bu Karakaya işi falan konuşuldu ama ben unutup gitmişim yediğimiz kızarmış tavuk kanatları ve içtiğimiz şaraplarla…Gece artık uyumak için dönerken kafama kazındı.

Sabah aylardır verdiğimiz sözü yerine getirmek için saat 08:00 da kalkıp spor kıyafetlerimi giydim, arabaya atlayıp Suna’nın ailesinin evinin kapısına dayandım. Suna da çoktan kalkmış ve hazır durumdaydı. 3.5 kilometrelik sabah sporumuzu yaptıktan sonra ben kaldığım yere geri döndüm. Yandaki resimi ise sporumuzun kanıtı olarak Nurgün çekti, koşmaya başlarken.

Sabah ekip (Suna, Nurgün ve Suna’nın eşi Ed) benim kaldığım yer olan Müjdat’ın yerinde hep birlikte kahvaltı yaptık.  Aşağıdaki resimi kahvaltı yapılan noktadan çektim.  Kahvaltıdan sonra   sonra Uta Ciner’i de evinden alarak yola düzüldük. Elbette yürüyerek gidiyoruz… Uta’yı evden aldıktan sonraki yürüyüşümüzün ilk bölümü sıkıcı geçti, evlerin arasından falan sokaklarda yürüyoruz işte. Bu arada, bir de köpeğimiz oldu kendiliğinden ve saatler boyunca da yanımızdan ayrılmadı.  Karakaya köyüne giderken önce kaybolduk ve yanlış bir yola saptık. İyi ki sapmışız; çünkü orada bulduğumuz yanlız ve ilginç bir ağacı yalnızlıktan kurtarmış olduk(!)   Gördüğünüz gibi yaşlı ağacın yanında nerede ise saygı duruşundayım…

Bu ağacı geçtikten bir müddet sonra yanlış yolda olduğumuz anlaşılınca geri dönerek aşağı indik ve bu sefer doğru yoldan tepelere doğru ilerlemeye başladık.  Resimler, nerelerde yüründüğüne dair ip ucu vermek içi yeterli:-))

Önceleri soğuk asfaltla öylesine kaplanmış bir yol, sonra toprak, sonra kayalık falan derken yol da bitiyor…Bir patikadan sürekli tırmanılıyor.

Giderek yükseldikçe arkada Gümüşlük koyu harika bir manzaraya dönüşüyor. Dönüp dönüp bakmak istiyor insan ama, önünüze bakmazsanız düşüp yaralanma riski de var…

Bu şekilde bir saatten fazla tırmandıktan sonra nihayet Karakaya köyüne giden asfalt yola çıktık ter içinde.

Buyurun size  Karakaya köyü: Köy taa ilerde kayaların altında bizi bekler durumda idi. O kadar tırmandıktan sonra geri dönecek halimiz kalmadığından ve amaç da köye gitmek olduğundan yürümeye devam ettik:-)

Karakaya köyü 400-500 yıl önce korsanlar tarafından yapılmış, yani bir korsan köyü ve denizden görülmesi de çok zor, onun için bu zor coğrafya parçasına yapılmış zaten. Hazretler soygunlarından sonra gemilerini koylardan birine saklayıp kendileri de denizden görülmesi çok zor olan köylerinde atmışlar kapağı. Daha sonraları ise Yunanlı vatandaşlarımız yerleşmiş buralara…her yer taş ev. Ancak, artık buraları sit alanı ve çivi çakmak yasak olduğundan koca köyde yaşayan 7-8 aile var ve bunların da 3-4 ünün Alman, İngiliz vb olduğunu öğreniverdik. Evleri oturabilir hale getirmek için bilinen kurulllardan bilinen projelerin geçirilmesi, onaylatılması vs vs vs gerekli olup oldukça maliyetli bir iş. Köye, elektrik ve su son on yıl içinde getirilmiş.  Aşağıdaki resimler köyün durumu ve sokakları hakkında fikir verecektir.

Sokaklarda değil araç kullanmak, yürümek dahi zor.  Dükkan, pazar vb gibi şeyleri hiç düşünmeyin. Köyün dar sokaklarında bir müddet dolaşıp oraya buraya burnumuzu soktuktan sonra dinlenme gereği ortaya çıktı. Kimse ses çıkarmasa da su, kahve veya çay gereksinimimiz çok şiddetli idi. En azından ben bu durumdaydım. Bize rehberlik eden Uta Ciner’in tanıdığı ve orada oturmakta olan bir ailenin evinde bir saat kadar soluklandık.  Karakaya’nın manzarası soluk kesici.  Bu resmi çektiğim yer köyün sırtını dayadığı dağda, büyük bir kaya yığını. Solda görülen çatıda da bizim Suna ve Ed.

Çay ve kahveleri içtikten sonra ev sahibesine teşekkür edip tekrar yola koyulduk. Bu sefer her şey daha kolay oldu yokuş aşağı indiğimiz için. Bir saatlik bir yürüyüşten sonra Uta, Suna, Nurgün ve Ed evlerine, ben de Müjdat’ın yerine döndüm. Gezi boyunca yanımızdan ayrılmayan köpeğimiz de Uta ile birlikte gitti.  Ben deniz kıyısındaki yerime kendimi zor attım. Banyo vs, üstümü değiştirip tekrar ekibe katılmak için döndüm.  İşte, bir önceki güncede resmini gördüğünüz whisky içme de o zaman oldu. Nezahat anne, Suna ve Nurgün yemek hazırlıkları ile uğraşırken ben de Suna’nın babası ile yıllanmış whisky içtim. Nasıl iyi geldiğini bilemezsiniz? Sofra  evin bahçesinde  kurulu idi. Her şey tamam olunca Nezahat annenin nefis böreklerinin de bulunduğu bir sofraya kurulduk.  Bakar mısınız? Zaten sabah 3.5 km koşmuşuz, üstüne saatlerce dağ taş yol yürümüşüz ve tam bir sağlık masası. O görülen biberle bahçeden taze ve acı…böreklerin sağındaki reçel ise acı reçel…tavsiye ederim diyeceğim ama bulamazsınız:-))

Kaç börek yediğimi ve ne kadar ayran içtiğimi anımsamamaktayım.   Sonra Nurgün’ü de alıp Bodrum’a gittik, rastgele daldığımız bir sahil kahvesinde güzel bir kahve içtikten sonra arkadaşımızı yolcu edip geri döndük Suna ile Gümüşlük’e.  Benim artık pek halim kalmadığı için vedalaşıp döndüm Müjdat’ın yerine…Aşağıdaki resim, biraz dinlendikten sonra yaptığım küçük gece yürüyüşünden…Bu arada, Müjdat’ın buz dolabında taze kalamarları görünce soğuk bira ve kızarmış patates ile yemeyi de ihmal etmedim tabii

Sıra, kısmet olursa GümüşlüEM 2011 de…

About Selçuk Aytimur

Yolun yarısını geçeli çok olmakla birlikte, bana hiç öyle gelmiyor daha
Bu yazı Seyahat, Yemek içinde yayınlandı ve , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.