Deniz terliği ve Maydonoz koyu

Deniz tarağını duyanlar, bilenler vardır. Bir çeşit deniz kabuklusu. Çok lezzetli olur. Çorbası yapılır, midye gibi içi de yenir taze taze…

Deniz terliği diye bir hayvan yok, ancak. Bu bildiğimiz deniz terliği. Bu sitede daha önce yazmış olduğum Gümüldür Maydonoz koyunda geçirdiğimiz 3 günlük bir tatilin ilk gününde giydiğim bir terlik bu. (Bkz. Değirmenimden Mektuplar 2 veya Sistem Meseleleri 3 başlıklı blog.) Maydonoz koyunu aşağıda görüyorsunuz. Ne güzel  bir görüntü değil mi? Aldanmayın!  O gördüğünüz kayalıklar çocuk bezleri, ped, kırık şişeler, meyve artıkları, atık kağıtlar vb çöp kaplı…

Spora meraklı olduğum için otomobilin bagajında tam teşekküllü bir spor çantasının her zaman hazır olduğunu daha önce yazmıştım (Bkz. Benim Güzel Ayakkabım, Adidas‘ım başlıklı blog)  İşte bu çantada bir adet terlik de hep hazır bulunur(du). Spor salonunda koşarsam, duşa girerken kullanmak için…)  Tatil için Maydonoz koy’una gittiğimizde ortaya çıktı ki herkesin deniz terlikleri var, ama benim yok. Olsun, ne gam, arabada var. Yerleşmeyi tamamlayınca merdivenlerden inip arabaya gittim ve mis gibi terliklerimi alıp yukarı çıktım. Mavi renkli üstten atkılı, başparmak aralı, altı kalın, taş gibi terlik işte.  Yerleşme faslı bittikten sonra eşimle şöyle bir etrafa bakalım diye terliklerimizi ayağımıza geçirip kendimizi sokaklara attık. Spor ayakakbını içinde pişen ayaklarıma terlikler çok iyi geldi. Tabanı da kalın, yumuşak yumuşak yürüyorum keyifle; pipomu da yaktım, tatil moduna girdim.

Sokak bitti, ağaçlarla kaplı kamping alanına geldik.  Kamping alanı salaş, çakır çukur falan bir yer. İçinden biraz yürüyüp deniz kıyısına indik. Deniz kıyısı da kumsal değilmiş, irili ufaklı çakıllarla kaplı (nefret ederim). Biraz sonra benim terliklerin altından birşeyler ayaklarıma batmaya başladı hafiften. Dayanamayıp bakınca bazı çakıl taşlarının terliğin tabanına saplandığını gördüm. Biraz tuhaf bir durum ama, olur a, batası geldi herhalde sivri çakıl taşları falan deyip yürümeye devam ettik. 10-20 metre sonra önce sol, sonra da sağ terliğin kenarları anlatılamaz biçimde sıyrıldı. Onları terliklerin kenarlarını birbirlerine sürterek sıyırmaya kalkınca iş büyüdü. Baktım ki terlikler hepten elden gidecek, vazgeçtim. Bir müddet de böyle yürüdük. Zaten yürüyeceğimiz mesafe fazla değil diyerek. Ancak o bir müddet sonra benim terlikler ayağımda sadece kısmen kalır duruma geldiler. Altına batan çakıl taşlarının tamamını da ayak tabanlarımda hissediyorum.  Öyle ki, durumu anlayıp da geri dönmeye karar verdiğimizde ayaklarımda sadece başparmaklarımın arasındaki atkı ile tabanda az bir materyal kalmış idi. Çıkarıp atacağım ama onu da yapamadım. Güya deniz kenarında bir tatil beldesindeyiz ama yere çıplak ayak basmak mümkün değil; irili ufaklı taşlar, keskin kenarlı çakıl parçaları, her çeşit ot, bilmediğimiz birşeylerle kaplı zemin. Kamping alanının zemini dahi böyle idi.

Bu şekilde, kıvırarak, sekerek ve bazan da danseder gibi ayak tabanlarımın üstünde yürüyerek devam ettik. Kaldı ki, topuk falan kalmadığından terliğin topuk kısmına basmam da pek söz konusu değildi. Nihayet bizim apart dairenin önüne geldiğimizde benim emektar mavi terliklerden geriye kalan çapraz üst atkıları, başparmağımın arasından geçerek tabana bağlanan atkı ve bunların tuttuğu yarım dilim ekmek büyüklüğünde bir plastik parçası idi ayağımın altında. Kaldırıp hemen orada çöpe attım. Gidip kendime yenisini hemen alamadım; çünkü ortalıkta böyle şeyler satan bir yer yok! Güya tatil beldesi deniz kenarında ama, yok işte… Gümüldür’e gidince alabildik ancak…

Her sene yeni terlik alıp spor çantama koymaya karar verdim!

About Selçuk Aytimur

Yolun yarısını geçeli çok olmakla birlikte, bana hiç öyle gelmiyor daha
Bu yazı Seyahat içinde yayınlandı ve , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

