Usta’ya dair…

BUREAU VERITAS

Image by Divine Harvester via Flickr

Türkiye’den Kalite Manzaraları yazılarının bazılarında adı geçen sevgili Serdar Uzel emekliliğinin tadını çıkarmak üzere yaşamına yeni bir yön verdi geçtiğimiz günlerde.  Kendimi tutamadım ve yazmak istedim hakkında.

Serdar Uzel benim ustamdır. Zaman zaman kendisine de böyle hitabederim.

1980 lerin sonunda TSE de kalite sistemleri belgelendirme faaliyetlerini başlatan ve ardından da o zaman ki adı ile Bureau Veritas Quality International’a geçen ve yıllarca BVQI’ın Türkiye’deki sistem belgelendirme faaliyetlerini yöneten Serdar Uzel’in benim iş hayatımda tartışmasız önemli bir yeri oldu.

Kendisi ile  tam olarak ne zaman tanıştığımı anımsamıyorum; ama çok tuhaf bir vesile ile tanıştığımızı iyi anımsıyorum. 1991 veya 1992 yılları olmalı. Türkiye Kalite Ödülü programını ayağa kaldırmak için dört dönerek ödül değerlendiricisi olarak eğitmek için gönüllü aradığımız dönemdi.  Çok zor bir dönemdi, büyük firmalarda kalite yöneticisi olarak çalışan tanıdık tanımadık kim varsa çağırmamıza karşın yanıt alamıyorduk, bırakın diğer fonksiyon yöneticilerinin gelmesini. (Şimdilerde  herkes 1991 den beri KalDer’de rol aldığını ve ödül programının başından beri çalıştığını söylüyor çekinmeden!)

Ödül değerlendiricisi olmak için yaptığı başvuruyu (ödül programını ayağa kaldırmaya çalışan)  bizim  ekibin,  kalite sistem denetçisi olduğu gerekçesi ile geri çevirdiğini ve buna  Serdar’ın kırıldığını daha sonra bir toplantıda tesadüfen öğrendim. Hem de sanırım eşinden ( ki o da meslekdaşım!). Sanırım aynı toplantıda Serdar’ı programa çağırdım, bu sefer de o reddetti haklı olarak ama daha sonraları  işi  tatlıya bağlamayı becerdikdi.  (O sıralarda bizi eğiten EFQM lisanslı İngiliz eğitmenler ödül değerlendirme sürecinin kalite sistem denetiminden çok farklı olduğunu, sistem denetçilerinin kullanılmasının doğru olmayacağını ısrarla söylerlerdi. Bunun doğru yanları olmakla birlikte, o sıralarada BVQI Türkiye yöneticisi olan Serdar’a karşı davranış biçimimiz yanlıştı)

KalDer  için eğitim vermeye gittiğim bir gece Point otelde yorgun argın uyumak üzere iken çalan telefonda Serdar’ın sesini duydum, saat 22:00-23:00 sıralarında. Barda beni bekliyordu…Kalkıp giyinip, 2 saat önce ayrıldığım bara geri döndümdü davetini kıramayıp. İşte o sırada öğrenmiştim Point oteli geçici konaklama merkezi olarak kullandığını! Sonra ilişkimiz kopmadı ve nihayet 1995 de çağırıldığım Bureau Veritas’a girmemle birlikte pekişti. 

Sistem denetçiliğine  ve işimle ilgili bazı başka şeylere ilişkin becerilerimi geliştirmem ve iyileştirmemde  sevgili Serdar’ın büyük katkıları oldu. İşimle ilgili teknik ve profesyonel konularda tartışabileceğim ve fikirleri benim için önemli olan 3-5 kişinin başında gelir (diğerleri de kendilerini bilirler…) Sadece bende değil başka iş arkadaşlarımın üstünde de emeği vardır BV da olduğumuz süre içinde.  Bureau Veritas’da da çok emeği vardır ama  onu anlatmak bana düşmez, bilenler biliyor zaten.  Serdar Uzel’in bizlerle usta çırak ilişkisine benzer bir ilişkisi vardı (ki bizim yaş farkımız bir yıldır). Sistem denetçilerinin sahada yetişmesinde bu tür bir ilişki gerekli ve önemlidir.

Usta, yakın zamanlarda rahatsızlandı, sonra onu atlattı şükür ve gitti deniz kenarına bir yerlere kampı kurdu. Allah sağlık versin. Emeklilik yaşı çoktan geçmiş olmasına karşın sürdürdüğü aktif yaşamını şimdi sanırım artık daha sakin geçirecek denizi, güneşi ve ayı seyrederek Betül ablamla birlikte.

Bir gün ansızın geleceğim oraya sevgili Serdar, gümüş balıklarını falan da almış olarak hem de…

About Selçuk Aytimur

Yolun yarısını geçeli çok olmakla birlikte, bana hiç öyle gelmiyor daha
Bu yazı Yönetim içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

2 Responses to Usta’ya dair…

  1. Ayşegül Çelikkesen dedi ki:

    Selçuk Bey Merhabalar,

    Elf Selyak’tan hatırlarsanız Madeni YAğ Fabrikası Laboratuvarında çalışan ben, ilk sizinle tanıştığımda bize ISO 9002 danışmanlığı veriyordunuz. Aklımda kalan ve hep kullandığım İnsan Kaymakları diye adlandırdığınız İnsan Kaynakları bölümü için hala bu isimlendirmenizi kullanıyorum.

    Usta’ya dair yazınızı okuyunca Sevgili Serdar bey’in rahatsızlandığını duyduğuma çok üzüldüm. Kendisinin sağlığı ve keyfi umarım yerindedir. Bende bir telefonu var eğer değişmediyse yarın kendisine ulaşacağım.

    Usta’lığın kıymeti bilinmediği bu günlerde böyle hoş bir yazı ile Usta’ları yad ettiğiniz için teşekkürler.

    Sevgilerimle.

    Ayşegül Çelikkesen

Bir Cevap Yazın

