ISO 9001:2008’e ilişkin şehir efsanelerine dair….

 1990 yılından bu yana yönetim sistemleri ile haşır neşirim.  Bu süre zarfında ISO 9001 ve uygulanması hakkında aslı astarı olmayan bir sürü şey duydum ve gördüm.  Bu “şey”lerin kendiliğinden “doğru” kabul edilerek yayıldığını da gördüm, o kadar ki bazan bu yanlış doğruları bana öğretmeye kalkanlar da oldu. Bunların içinde sistem denetçileri, danışmanlar da vardır.

English: Illustrative diagram of history of de...

İşte size çok karşılaşılan şehir efsanelerinden bazıları: bunlara inanmayın, doğru değillerdir!

 
ISO 9001  ” Yaptığını yaz, yazdığını yap”  demektir.
 
Dokümanların hepsinin imzalanması gerekir, aksi takdirde uygunsuzluk olur.
 
Her sayfaya kırmızı KONTROLLU KOPYA veya benzeri damga basmak gerekir.
 
X sayıda minör uygunsuzluk 1 majör uygunsuzluk yapar
 
ISO 9001:2000 veya ISO 9001:2008  , ıso 9001:2004 e göre daha basittir, sadece 6 prosedür yazmak yeterlidir
 
KEK de süreçlerin etkileşiminin tanımlamasını göstermek yerine başka yerde göstersek ve KEK de referans versek yeterlidir.
 
İç denetçi eğitimini yönetim temsilcisi veya firmadan başdenetçi eğitimi, iç denetçi eğitimi  almış bir personel veya kalite güvence müdürü  de verse olur.
 
Yazılan prosedürler için iş akış şeması da hazırlayınca o faaliyetler süreç olur. 
 
Süreç iş akış şemasıdır.
 
Kalite hedefleri toplantı tutanağında veya herhangi bir başka yerde yazılabilir… yazılmasa da olur
 
Süreç performans göstergeleri hedeflerdir veya hedefler süreç performans göstergeleridir.
 
İç denetim bulguları için yazılan düzeltici faaliyet talepleri (8.2.2)  varsa başka düzeltici faaliyet  (8.5.2) başlatmaya gerek yoktur.
 
Yönetim temsilcisi üst yönetimdir ( yönetimi temsil ettiği için)
 
Düzeltici faaliyet almak yetmez, tekrarını önleyici faaliyet de başlatmak gerekir ki bu da önleyici faaliyet olur.
 
Uygunsuzlukların kök nedeni olarak şunlardan birini (veya uygun olanlarını) göstermek yeterlidir : malzeme – yöntem -insan – makina – dizayn – üretim vb
 
Süreçlerin etkileşimi bir akış şemasında tarif edilebilir.
 
Süreçlerin etkileşimini göstermek için standard maddeleri  (veya prosedürler – iş akış şemaları ) ve departmanlar arasındaki ilişkileri  göstermek yeterlidir.
 
İç denetimde üst yönetimin denetlenmesi şart değildir, yönetim temsilcisi denetlense yeterlidir.
 
Eğitim ve ilgili diğer faaliyetlerin etkinliğinin değerlendirilmesi için katılımcalara anket yaptırmak yeterlidir.
 
 Eğitim etkinliğinin değerlendirilmesi sınavla yapılabilir.
 
 Eğitim etkinliğini eğitimi veren değerlendirir. 
 
Hiç müşteri şikayeti olmayabilir (bir sene süre içinde).
 
Müşteri memnuniyet algılamasının değerlendirilmesi sonuçları şikayet olarak ele alınabilir.
 
Müşteri memnuniyeti şikayet olmaması, satışların artması ile ölçülebilir.
 
Ambalaj malzemeleri için ürün uygunluk doğrulaması yapılmasına gerek yoktur.
 
Yönetimin gözden geçirmesi bir toplantıdır. Bunu yönetim temsilcisi de yapsa olur.
 
Veri analizi yapacak veri bulamayınca yapılmasına gerek olmaz.
 
Tedarikçi değerlendirme için mutlaka yan sanayi denetimi yapmak gerekir
 
Tedarikçi değerlendirme puanlı olmalıdır.
 
……
 
 
About Selçuk Aytimur

Yolun yarısını geçeli çok olmakla birlikte, bana hiç öyle gelmiyor daha
Bu yazı Yönetim içinde yayınlandı ve , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

2 Responses to ISO 9001:2008’e ilişkin şehir efsanelerine dair….

  1. Derya Özkan dedi ki:

    X sayıda minör uygunsuzluk 1 majör uygunsuzluk yapar :))
    Küçükken oynadığımız sokak futbolundaki “3 korner 1 penaltı” kuralı geldi birden aklıma…

  2. Wedding planning dedi ki:

    Good blog post, nice efforts. It couldn’t appear to have been penned any better. Reading this article piece of writing reminds me about my old boss! He usually kept babbling about this. I will email this post to him. Pretty confident he will probably have a high-quality read. Appreciate your posting!
    Beach wedding

Bir Cevap Yazın

