Jiyan’dan Sızan Nefret ve Komşum Süleyman Seba

Güzel yazı

Deli Gaffar'ın Notları

Bir zamanlar komşum olan Süleyman Bey - Süleyman Seba Bir zamanlar komşum olan Süleyman Bey – Süleyman Seba

Memlekete geri dönme işini çok zorladığım dönemlerden birinde iki yıl kadar Maçka’daki Vişnezade Mahallesinde oturdum. O zamanlar Süleyman Seba Caddesinin adı Spor Caddesiydi, benim oturduğum Çekirdek Sokakla Dibekçi Sokağın kesiştiği köşede yarı seyyar bir manav vardı, derme çatma bir kulübe gibi düzenlenmiş bir tür gecekondu dükkancık. Manavın sahibi teyze komşumdu, konuşmalarımızdan anladığım kadarıyla çok uzun zamandır orada yaşıyordu.

Kapıcının karısı evime temizliğe geliyor. Ben yaşlarda düzgün bir kadın, kapıcımız Kamber de öyle. Tokat’lı fişek gibi bir oğlan, son derece efendi, kimsenin bir dediğini iki etmeyen biri. Apartman eski bir Maçka apartmanı, sakinlerin büyük çoğunluğu yaşlı insanlar. Kamber sürekli onların hizmetinde, karısı Gülsüm de temizlik ütü işlerine falan bakıyor. Sadece becerikli değil aynı zamanda çok güvenilir bir kadın, evin anahtarını vermişim temizlik günü geliyor işini yapıp çıkıyor. Bazen karşılaşmıyoruz bile. Bir gün ben eve erken döndüm, kadıncağız benim geldiğimi duymadı, ütü yapıyor…

View original post 1.283 kelime daha

About Selçuk Aytimur

Yolun yarısını geçeli çok olmakla birlikte, bana hiç öyle gelmiyor daha
Bu yazı Genel içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

