ISIRGAN

Sonbahar yağmuru çok geç geldi 2015 de, hatta hiç gelmedi neredeyse.  Yine de sonbaharın başlarında  yağan yağmur bizim bahçeyi ısırganların sarmasına yetti.   Isırgan faydalı bir bitki yabani otlara nefes aldırmıyor. Kendisi de hızlı çoğalan arsız bir şey. Bahçeniz varsa bir köşesine 4-5 tane ısırgan tohumu düşürmeye görün; 2 sene içinde bizim bahçe gibi olur. Bu faydalı ancak arsız bitki ile baharda mücadeleye başlıyoruz. Çok boylanmış oluyorlar, gövdeleri sertleşmeye başlıyor ve yemekten de bıkmış oluyoruz neredeyse. Bahar yağmurları ile yumuşayan topraktan boyları 40 santimi bulan ısırganları köklüyorum. Ben bunu yapıncaya kadar çoktan onlar tohumlarını atmış oluyorlar, ama olsun. Baharda bahçe tamamen bellenip çapalanınca artık ısırgan falan kalmıyor ortalıkta kızgın güneşin altında havalanan, kuruyan toprakta.

Bu sabah yine ısırgan saatimiz gelince bahçeye çıktı hanım.20160110_102406

Körpe ısırganlar toplandı, yıkandı, kalına kaçan sapları ayıklandı. Sonra bir kısmının yaprakları koparıldı ve doğruca az zeytinyağı kızdırılmış tavaya gittiler. Bizim buralar köylük yerler; zeytin yağını köylüden alırız, marketten değil. Denk getirdiğimizde kendilerine sıktırdıkları soğuk sıkma yağdan alırız ki tadından yenmez.  O yoksa yine eski tesislerde sıkılan yağdan alırız ki o da çok güzel olur. Isırgan yapraklarının üzerine kümesten gelen yumurta kırıldı. Fotoda görülen sucuk parçaları da köy sucuğu. Yakınımızdaki köyün sucuğu ve köftesi meşhurdur İzmirde.   Aşağıdaki fotodaki yumurta ısırganla birikte karıştırıldı; yumurtalı ısırgan kavurması oldu. Tava boşalınca bana teslim edildi.

20160110_094804

Kalan ısırganların bir kısmını (yapraklarını koparmadan) ben avuçlayıp aldım; biraz insanını elini yakar ama olacak o kadar. Isırganları elimle sıkıştırıp ekmek tahtasının üzerinde güzelce inceli kabalı doğradım Sonra gözüme az gelince biraz daha doğradım, bu seferde çok oldu; ama o da olsundu.

Bir tabakta karıştırdığım yumurtanın (kümesten elbette) üzerine boşalttım ısırganları ve güzelce karıştırdım. Sözde ısırganlı omlet olacaktı lakin ısırganlar çok olunca omlet olmaktan çıktı biraz. Yine de, zeytinyağı kızdırılmış tavaya usturupluca aktarmayı becerdim karışımı. Üzerine de Kars’tan inek ve koyun sütünden yapılmış kaşar peyniri benzeri bir peynir ile (sarımsı renkli olan), bizim buralardan inek peyniri parçaları döktüm. Tavanın üstünü kapattım bir kapakla ve pişmesini bekledim.20160110_094844

20160110_095546

Isırganların fazla ölmemiş olmasına dikkat etmekte yarar var.

About Selçuk Aytimur

Yolun yarısını geçeli çok olmakla birlikte, bana hiç öyle gelmiyor daha
Bu yazı Yemek içinde yayınlandı ve , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

