Basit şeyler…

Geçenlerde yolum iş için Bodrum Güllük taraflarına düştü. Dönerken, Milas’daki meşhur  Cıngıloğlu Peynircisinden keçi peyniri, keçi tulum peyniri ve tel peynir aldım.

Peynirler güzel.

Bu sabah köy yumurtası ile kendime 3 peynirli tavada yumurta yaptım. Nefis oldu.

Köy ekmeğinin kabukları parmak şeritler halinde doğranacak ve bir kişilik tavanın kenarlarına dizilecek. Ekmek taze olmamalı.  Ekmeklerin dışına tel penirler parçalar hallinde yerleştirilecek. İç kısmına ise keçi tulum ve keçi peyniri ince parçalar halinde yerleştirilecek. Hepsinin üzerine bir miktar zeytin yağı gezdirilecek.

Bizdeki yumurtanın kümesten geldiğini, zeytin yağının ise çevre köyden iyi yağ olduğunu ekleyeyim.20161127_104953

Ayrı bir derin tabakta yumurta hafifçe çırpılacak.

Tava, peynirler eriyinceye kadar kızdırıldıktan sonra yumurta üzerine boşaltılacak. 20161127_105214

Pişerken yumurtanın üzerine kırmızı pul biber ve kara biber serpilecek.20161127_105502

Kıvamı henüz suluca iken ocaktan alınacak ve yenecek. Afiyet olsun.20161127_105612

About Selçuk Aytimur

Yolun yarısını geçeli çok olmakla birlikte, bana hiç öyle gelmiyor daha
Bu yazı Yemek içinde yayınlandı ve , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

2 Responses to Basit şeyler…

  1. Can dedi ki:

    haha.. gecen gun yanlislikla benzer bir yumurta yaptim… tabi burada tulum peyniri yok yerine taze mozzeralla… Evedeki yardimci kadin peyniri kucuk kareler olarak dogramis, ben de patates zannedip tavaya koydum, erimeye baslayinca peynir oldugunu anladim, neyse uzerine yumurtayi dokup senin tarif deki gibi bitirdim. Gelecek sefere ekmekleri de katacagim.

  2. Selçuk Aytimur dedi ki:

    Hocam seninki de pek basit olmuş ama, benimkinin nesine benziyor? Baksana benim ürünün karmaşıklığına 🙂

Bir Cevap Yazın

