Mutfak tezgahındaki patates

Şiddetli sayılabilecek nezle geçiriyorum. Bu gün 3.günü. Doğal olarak huysuzluğum bir miktar daha artmış durumda. Kolay değil insanın gözlerinin ve burnunun sürekli ve ağrı içinde karıncalanması, akması, baş ağrısı, çok sayıda hapşırmalar ve  uykusuzluk ile mücadele. Dün akşam yemeğini bir nedenle ev dışında bir balık lokantasında yemek durumunda kaldım. Kalınca giyinip gittim. Rakı ve deniz ürünleri, zeytinyağlı sebzeler baş ağrıma iyi geldi ama gece yarısına doğru da nezle geri döndü. Gece uykum da iyi olmadı. Bunun üstüne sabaha karşı kedilerden birisi (diğeri zaten sağ tarafımda uyur hep) odaya dalıp doğrudan üstüme çıktı ve göğsümde mırlayarak uyuyakaldı.

Bütün bunların sonucu haliyle bu sabah biraz daha fazlaca huysuz olarak kalkıp mutfağa indim ki bir de ne göreyim?  Mutfak tezgahının üzerinde büyükçe tek bir patates ocağa yakın bir yerde öylece duruyordu. Ben mutfak tezgahının üzerinde gereksiz şeylerin bulunmasından da nefret ederim ve eğer yemek yapılmıyorsa tezgahın dağınık olmasından da. O aptal patatesin orada ne işi vardı orada sabah sabah? Patatesin yeri buzdolabı veya kuru soğan ve sebzelerin konduğu  çekmeceli dolaptır. Yakın zamanda evde patates de pişmediğine göre ne arıyordu mutfak tezgahının üzerinde bu? Aptal patates olur mu demeyin, “patates kafa” diye bir şey de var!20161203_110210

Patates hakkında kötü kötü konuşurken mutfağa gelen eşim bir evvelki akşam kızarmış patates yediğimizi anımsattı, o patates de fazla gelmiş ve orada duruyormuş işte. Nezle nedeniyle tartışmayı uzatacak durumda değildim. Kendisine kısaca “geçen sefer yaptığım kenarı ekmekli bol peynirli yumurta mı yapayım? Yoksa kapamalı omlet mi?” diye sordum ; aptal patates elimde idi. “Yoksa patatesli mi yapsam?”  Patatesli olmasına karar verdik. Aptal patatesten de kurtulacaktım. Hemen kabuklarını soydum.

Patatesin yarısını küçük küpler şeklinde doğrandı. Doğranan patates küpleri iki kişilik bir tavaya alınarak az zeytin yağında kızartıldı. Kızartırken bir karıştırıcı kullanmak yerine tavayı salladık, patatesleri zıplattık.  Patatesler nar gibi kızarmaya yaklaşınca ocağı söndürdük ve diğer malzemelerin hazırlığına başladım.20161203_101836

Görüldüğü üzere patatesler durumdan memnunlar.

Tel peynir, keçi peyniri ve keçi tulum peynirini küçük küçük parçalar halinde  doğradım.Sağda poşette duran tel peynir oluyor.Bunlar elbette ki doğranmamış halleri. 20161203_101250

Bir kapta iki yumurtayı çırptım. Yanız burada fotoğrafa dikkat ediniz, karışım asla çok inceltilmemeli! Tesadüfen yumurtaları çırptığım kap içinde daha önce zeytin yağı olan bir kap idi. 20161203_100940

Malzemeler hazır olunca patates tavasının bulunduğu ocağı tekrar yaktım ve doğranmış peynirleri güzelce serpiştirdim. 20161203_101922

Patatesler zaten zeytin yağında kızarmış olduğundan ve yumurta da içinde daha önce zeytin yağı olan bir kapta çırpıldığından tavaya ayrıca zeytin yağı koymadım.  Peynirler gerekli tuzu vereceğinden tuz da yok. Siz duruma göre bu aşamada yağ ekleyiniz. Peynirler erimeye başlayınca yumurtayı tavaya boşalttım. 20161203_102033

Ocak yarım ile tam açık arasında olmalı. Tavayı ağır ağır sallayarak ve çevirerek yumurtanın iyice yayılarak patateslerin üstünü kaplamasını sağladım. Bir müddet sonra zaten pişiyor. Tavayı ocaktan yumurta hafif suluca iken alırsanız ocaktan ortasındaki erimiş peynir ve sulu yumurtaya ekmek bandırılabilir. 20161203_102348

Pişmesine yakın eşim tavaya ekmek parçalarından saç ve haşhaş tohumundan kaş, burun ve ağız ekleyerek olayı tamamladı 🙂

Aptal patatesin yarısı hala tezgahta, kesme camının üzerinde duruyor ama umurumda değil.20161203_100645

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

About Selçuk Aytimur

Yolun yarısını geçeli çok olmakla birlikte, bana hiç öyle gelmiyor daha
Bu yazı Yemek içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

