Kış Yumurtası

Nezleyi atlattım ama sanırım 7 gün evde yatmadığım için hala bazı dertleri arada bir tepiyor. Başım ağrımaya başlıyor, burnum buz gibi oluyor, belim ağrıyor falan filan.

Bu sabah uyanınca  yumurta pişirme konusu açıldı yine. Evde olduğum her sabah bu konunun açılması çok normal. Zira çay demlenirken ben tavukları yemlemek ve bahçeye salmak için kümese gidiyorum. Tavuklar bu huyumu çok sevdikleri için ya sabah ben gelmeden önce, ya da bahçede gezindikten sonra yumurtlamayı ihmal etmezler. Hatta bir tanesi verandadaki bir kutu içindeki bir kutuyu çok sevdi oraya yumurtluyor. Nitekim bu sabah da sessiz sedasız bir tane koyuverdi kutuya 🙂  Yiyoruz tabii ki biz de.20161218_11085320161216_122335.jpg

Neli yapalım nasıl yapalım yumurtayı diye görüş alış verişinde bulunurken eşim “soğanlı yapalım” dedi. Soğanlı yumurtadan hoşlanmam. Önce “ben istemem” dedim ama sonra fikir değiştirdim zira soğan faydalı bir sebze ve soğuk algınlığıma da iyi gelebilirdi, değil mi? Sonuç olarak soğanlı yapılmasına karar verildi, kavrulmuş soğanlı. Ama ben kendi yumurtamı kendim pişirdim, eşim de kendi sevdiği  kavurma gibi yaptı kendisine.

Soğan pembeleşinceye kadar zeytinyağında kavrulacak, istediğiniz kadarı bir kişilik tavaya alınacak. Tavanın çeperi tel peynir ile çevrilecek ve soğanlarda peynirlere doğru ittirilecek ki ortada kalan kısımda yumurta güzelce pişsin.20161218_105033

Ocak yarım-yüksek arası açılıp biraz beklenecek, tava kızınca bir adet yumurta tavanın göbeğine kırılacak20161218_105300

Yumurta bir miktar pişince orasına burasına Ardahan koyun peyniri atılacak. Bu şart değil tabii ama, tarif de bu işte. İsteyen istediği peyniri koysun yeter ki yağlı olsun.20161218_105400

Pişme ilerledikçe tava hafifçe  sağa-sola, yukarı-aşağı yatırılarak beyazının soğanların ve yumurtaların üzerine yayılması sağlanacak.20161218_105623

E, sonra pişiyor işte. Ekmek bandırarak yenecek kıvama gelince üzerine karabiber ve kırmızı biber gezdirin, sonra tava doğru masaya.20161218_105806

About Selçuk Aytimur

Yolun yarısını geçeli çok olmakla birlikte, bana hiç öyle gelmiyor daha
Bu yazı Genel içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

One Response to Kış Yumurtası

  1. Ali çam dedi ki:

    Afiyet olsun, soganlidan çok peynirli yumurta olmuş gibi bu. :))

Bir Cevap Yazın

