Ayvalı omlet

Bu gün de uyanınca ilk işim her zaman ki gibi çay demlenirken kümeslere göz atıp tavukları ve horozları yemlemek oldu. Uyandığımda hiç bir yerim ağrımıyordu. Bir arkadaşımın 60 yaşını geçtiysen ve sabah uyandığında bir yerlerinde ağrı hissetmiyorsan öldün demektir sözü aklıma geldi dışarı çıkarken. Ama işte, bütün gece yağan yağmurdan sonra ortalık göl gibiyidi ve kümes ahalisi dört gözle beni bekliyordu. Ben öldümse onlar da mı geldi benimle canım? 🙂

Her neyse, dışarı çıkmadan önce buzdolabından iki yumurta çıkarıp bir tabağa kırmayı ihmal etmedim. Ben geri gelinceye kadar biraz ortam sıcağına gelirlerdi böylece. Tavukları yemlerken aklıma eşimin bir gün önce ortaya attığı ayvalı omlet fikdir geldi. Evvelki gün küp şeklinde doğradığı ayva parçalarını soteleyip yerken demişti bunu. Ben de bakmıştım ayva sotenin tadına ama bir şey anlamamıştım. Yine de denemeye değer bir öneriydi ayvalı omlet.

Eve geri dönünce kararımı bildirdim. Ayvalı omlet yapılacaktı. Tabakta bekleyen iki yumurtayı güzelce çırptım ve kenara çekildim.

Malzemeler :

  • üç dilim ayva
  • bir dilim patated
  • tereyağı
  • iki yumurta
  • kaşar peyniri

Ayva diliminden kasıt aşağıdaki fotoda görülen. Bizim ayvaların öyle çok iri olmadığını, orta boy olduklarını ekleyeyim; ağaç hastalandığından tam gelişemediler. Patates dilimi ise bir patatesi ortadan böldükten sonra elde edilen yuvarlak bir dilim.20170115_102246 Bunlar güzelce küçük küpler halinde kesilecekler ve tereyağı ile ağır ateşte sotelenenecekler. Tavanın iki ikişilik olmasına dikkat. 20170115_100605

Ayva ve patatesler sotelenirken bir tarafta yeterince kaşar peyniri küçük küpler halince kesilecek ve peynir parçaları yumurta ile güzelce karışıtırılacak. Soteleme tamamlanınca yumurta-peynir karışımını tavaya ilave edin. Yumurta tavaya döküldükten sonra hızla tavadaki malzemenin homojen dağılmış olup olmadığını kontrol edin. Homojen değilse bir çatal veya karışıtırma tahtası ile çabucak malzemelerin eşit dağılımını sağlayın.

Sonra omlet pişiyor işte. Afiyet olsun. Biz beğendik. Patates ayvanın baskın olabilecek kendine özgü tadı ile yumurtanın tadı arasında güzel bir köprü kuruyor. Kaşar peynirinin şu tost dilimleri denen uyduruk şeyden olmamasına dikkat edilmesini  öneririm.20170115_101202

About Selçuk Aytimur

Yolun yarısını geçeli çok olmakla birlikte, bana hiç öyle gelmiyor daha
Bu yazı Yemek içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

