ISO 14001 2015 Soru Listesi

ISO 9001 2015 kalite yönetim sistem standardı hem “yüksek seviye yapı” dokümanının getirdiği yenilikler hem de ISO 9001 2008 de yapılan değişikliklerle tanınmaz hale geldi, adeta yeniden yazıldı; bu konuda daha önce de yazdım.

ISO 14001 2004 çevre yönetim sistemi standardı da “yüksek seviye yapı” dokümanından nasibini aldı ve o da çok değişti, ISO 9001 kadar olmasa da. Bu yazıda ise ISO 14001 2015 çevre yönetim sisteminin iç denetiminde esas alınabilecek sorulardan örnekler vereceğim.  Soru listesinin hazırlanmasında yine Sn. Nazan Yavuzel’n emeği vardır, belirtmeden geçmeyeyim.

Bir önceki yazıda belirttiğim bir gereklilik ISO 14001 2015 için de dikkate alınmalıdır: iç denetimde kuruluşun kendi dokümanlarının, gerekliliklerinin, ve standardın gerekliliklerinin yerine getirilip getirilmediğinin denetlenmesi esastır. İç denetim kriterleri bunlardan oluşur. Sonuç olarak, soru listeleri iç denetimde kullanılacaksa, bu kriterlere göre hazırlanmalıdır.

Ekran Alıntısı 1

Ekran Alıntısı 2

Ekran Alıntısı 3

Ekran Alıntısı 4

About Selçuk Aytimur

Yolun yarısını geçeli çok olmakla birlikte, bana hiç öyle gelmiyor daha
Bu yazı Yönetim içinde yayınlandı ve , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

