SWOT Analizi

The ever smiling Hodja Nasreddin - most well k...

Image via Wikipedia

Bilen bilir, SWOT analizi denen bir yöntem vardır. Sağını solunu, önünü arkasını görme becerisine henüz sahip olmayan, bir dizi problemle boğuşup da çözüm bulamayan , daha iyi olmak isteyen kuruluşlarda uygularız bazan. Güzel bir yöntemdir. Lakin SWOT analizini yapınca, öyle sihirli değnek değmiş gibi düzelmez her şey. Analiz sonucuna göre bir dizi sistematik iyileştirme faaliyetinin planlanması, programlanması ve adım adım hayata geçirilmesi gerekir. Zor iştir; büyük kararlılık ve özveri ister. Değişmek kolay değildir. Değişmeye , daha iyiye niyetiniz yoksa paranızı boşa harcamayın. Yok, değişmeye, daha iyiye niyetiniz varsa  ve bunun şampiyonluğunu yapacaksanız SWOT analizi yapın ve devamını getirin.  Her “SWOT analizi yaparız, SWOT’çu geldiiii…” havasında olanlara da kanmayın.  SWOT analizini stratejik planlama’nın takip etmesi gerekir ki, onunda öğrenilmesi gerekir.

Neyse, sevgili Erol Sayın’a teşekkür ederek, işte size güzel bir fıkra :

Bir gün Ahmet Efendi, Nasreddin Hoca’yı eşeğin önünde oturmuş kağıda birşeyler karalarken bulmuş.                                                                                                                        

“Ne yapıyorsun Nasreddin Hoca?”  diye seslenmiş.

Hoca da:

“Eşeğime swot analizi yapıyorum Ahmet Efendi” demiş.

 “Swot analizi nedir ?”diye sormuş Ahmet Efendi.

 Hoca anlatmış:

“Eşeğimin güçlü, zayıf yönlerini ve kendisi için olan fırsatları ve karşılaşabileceği tehlikeleri bu şekilde yazıyorum”. Ahmet efendi:

“Peki sonra ne olacak? ” diye sorunca, o da:

“Böylece iyi bir plan yapıp eşeğimi maksimum verimle çalıştırabileceğim”  demiş.

 Bunun üzerine Ahmet Efendi:

“Bütün eşekler aynı değil mi, analize ne gerek var?” diye sormuş.

 Nasreddin Hoca:

 “Öyle deme Ahmet Efendi” demiş. “Mesela benimkini atlarla otlatınca daha bir şevkle çalışıyor. Kendini at sanması onun güçlü tarafı. Öğleden sonra bir de ineklerle otlatacağım. Belki sütünü bile içerim”  deyince,

 Ahmet Efendi:

 “Bekle hoca”  demiş.  “Benim eşeği kapıp geliyorum.”

 Hoca bunu duyunca hemen atılmış:

 “Aman Ahmet Afendi! Eşekleri bir araya getirmeyelim, eşek olduklarını anlıyorlar!”

About Selçuk Aytimur

Yolun yarısını geçeli çok olmakla birlikte, bana hiç öyle gelmiyor daha
Bu yazı Yönetim içinde yayınlandı ve , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

3 Responses to SWOT Analizi

  1. Sinem dedi ki:

    Çok beğendim:)

  2. Şafak Sezginer Baykal dedi ki:

    çok güzel…. yazılarınızı yeni okuyabiliyorum… verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederimm. Selamlar…

Yorum bırakın